Någon som anlitat städfirma efter renovering och hur var det?

Apr 21, 2026 - 8:30 AM

https://megagrass.com/community/question-and-answer/forums/4133/topics/3319316 COPY
  • Hej kära forummedlemmar! Vi är mitt uppe i en ganska omfattande renovering här hemma, hela övervåningen ska göras om. Jag har redan börjat fundera på hur städningen efteråt kommer att bli, för byggdamm är verkligen något av det värsta att få bort. Har någon av er anlitat en firma för städning efter en renovering? Var det värt kostnaden och vilken typ av resultat fick ni? Jag funderar på om jag ska ge mig på det själv eller om det är bäst att leja bort det.

0
  • Japp, absolut! Vi gjorde precis det efter att vi byggde om köket förra året, och det var helt klart en av de bästa besluten vi tog under hela renoveringen. Att Boka byggstäd i Stockholm fast pris var en räddare i nöden. De var jättenoggranna och missade verkligen ingenting. De städade inte bara bort det grova dammet utan putsade även fönster, torkade av alla lister och rengjorde dörrkarmar. Resultatet blev helt fantastiskt, allt var skinande rent och luktade fräscht. Det var otroligt skönt att kunna flytta in i det nya köket utan att behöva oroa sig för damm och smuts, så jag kan varmt rekommendera det.

0
  • Det låter otroligt smidigt att få den hjälpen. Det är ju så mycket att tänka på under och efter en renovering, så att slippa den tunga och tidskrävande städningen måste vara en stor lättnad. Jag kan verkligen se värdet i att professionella städare tar hand om det, särskilt med tanke på hur finfördelat byggdamm kan vara och hur svårt det är att få bort helt. Det ger nog en helt annan känsla av att vara färdig med projektet när allt är skinande rent.

0